Inspirerande vänner

Jag har många härliga och inspirerande vänner. Igår avslutade jag dagen tillsammans med två av dessa underbara brudar. Trots att gruset samlades på hög i mina ögon (bildligt talat nu vänner) lyckades jag hålla mig uppe över min vanliga nu-är-jag-så-trött-att-jag-somnar-på-stället-tid. Yeay! Det blev eurovision, hemlighets-avslöjanden och träningsbabbel.

Sara är grym och cyklar pass på 4-5 mil hit och dit och är precis som jag på väg mot att kunna springa milen. (Grymma vi är!)
Hilda finns det nog inte tillräckligt med ord för att beskriva hur fantastisk hon är (på många sätt ;-) ). Framför allt är hon en av mina absolut största inspirationskällor: Gjort “En Svensk Klassiker”, sprungit halvmaror, cyklat ca 1000000 mil minst... insano men så duktig!

En av de största förädningarna jag ser hos mig själv sen jag i början av det här året är hur mina bortförklaringar när det det gäller kost och träning inte längre är så intensiva och fekventa. Av väldigt uppenbara skäl! Är det konstigt att det känns helt ok att ge sig ut på en långpromenad nu när jag är 15 kg lättare än vad det var för ett halvår sedan? Och är det kostigt att jag inte längre känner att “folk som tränar är korkade det är ju bara plågsamt” när jag har fått hjälp med mina hälsohinder som stoppat mig i alla år utan att jag har haft en aning om det?

V E R K L I G E N  I N T E!

Det är roligt att inse att de två stora resorna jag gjorde förra året till Frankrike och Grekland hade kunnat se väldigt annorlunda ut Rebecca-klago-mässigt om jag åkt dit i år!

Om någon hade sagt till mig för ett år sedan att jag skulle avra på god väg att kunna springa en mil, bry mig om min mat och att jag skulle komma att älska att diskutera löpning hade jag anmält dem för omedelbart intag på närmaste psyk-mottagning!

B U T  I  L O V E I T!


Dagens BTW: Klarade 6 km i fredags. Gick ut lugnt med ett tempo på 8,20 ca de första 3 km. Sen tröttnad kroppen på att köra så långsamt så jag märkte att jag omedvetet gått ner till 7,30 4e och 5e kilometern. När jag påbörjade sista km hade jag fortfrande massor av energi kvar och det var underbart att bara rusa på i ett tempo på 6,3 hela sista km. Lifes good!

Ikväll blir det min första intervallträning enligt programmet. Spännande, nervöst och skräckinjagande! Go go go!!!




Kommentarer
Postat av: Linda

Fin blogg :D

2011-05-15 @ 11:10:04
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: Ullis

Så fin du är Becci =)

2011-05-16 @ 22:08:37
URL: http://www.bergtuvas.se
Postat av: emma

hej hej.. jag har idag skrivit in mig på VV och för äta 31 pp ;)

21p var ju points som jag ränkat förr.. men nu e de tydligen nytt.

allt väl?

emma

2011-05-17 @ 01:06:40
URL: http://emmaisabellavictoria.webblogg.se/
Postat av: madde

Vi får hoppas på det,jadu vad är det för modell? Gel-Blackhawk 4 om det säger dig något? det är andra gången jag använder de så antagligen blir de bättre snart! :)

2011-05-17 @ 10:55:09
URL: http://malvikten.blogspot.com
Postat av: Kajsa Karlsson

Hej hej vad rolig dina inlägg verkar. kommer verkligen att läsa dina inlägg igen. =P Ha en trevlig dag =)

2011-06-27 @ 16:35:06
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0