Jag har sprungit 1 mil!!!

Engligt mitt löparschema skulle jag har sprungit 7 km under mitt senaste pass. Nästa “långdistans”-pass (med mina mått mätt nu people!) skulle sen vara 8 km följt av milen. Sen sprang jag liiiite vilse ute i Lund och när jag väl hittade rätt hade jag redan sprungit 7,5 km. Benen kändes toppen, löpningen bara flöt på så varför inte bara fortsätta springa? Så det gjorde jag... tills jag hade sprungit en hel freaking mil.

Underbart!!! Min första löprunda sprang jag 15 mars i år och då klarade jag knappt att springa 2 minuter. Nu springer jag en hel mil på 1 timme och 17 minuter... i ett svep. Två och en halv månad tog det. Galet!

Medeltempo på 07:45 så jag är inte någon fantastisk löpare precis men oj vad lite jag bryr mig om det. Jag sprang en mil. E N  M I L ! ! !

Nu blir det kort promenad med vovvsingarna och sen ett försök till backträning om gräset inte är alldeles för blött...

Ikväll blir det att säga byebye till L, D och Z som flyr landet för regnigare breddgrader. No fun!!! Men vi träffar dem i juli igen. Yeay!

Kommentarer
Postat av: n00bis

Wow! Jag är grymt imponerad. Jämfört med var du var för bara 2½ månad sen. Du är sååå duktig, du är bäst tjejen!

2011-05-30 @ 11:46:51
URL: http://overviktig.blogspot.com/
Postat av: Annas glada fotoblogg

Omg! Jag längtar tills jag kan säga att jag sprungit 1 mil! Det är sjukt grymt bra jobbat av dig!! :)

2011-08-11 @ 17:51:22
URL: http://www.annablomdahl.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0