Vår Ruset 2011

Vår Ruset igår (2 maj 2011) gav mig en helt fantastisk kick.

Två veckors sjukdom varvat med skador yill trots så kände jag mig på topp hela dagen igår. Jag har ingen galet bra koll på kost och vad som kan vara extra bra att äta innan ett lopp men jag laddade med pasta och vatten i alla fall för jag tänkte att det inte kunde bli fel i alla fall. Inte en enda gång har jag kunnat springa under de senaste två veckorna och det längsta jag någonsin sprungit innan jag startade igår utan att ha haft en liten gång-pause mellan var 2,5 km. Så jag trodde aldrig att jag skulle klara springa H E L A  L O P P E T! Men se DET gorde jag!!! På 37 minuter dessutom vilket jag är mycket nöjd med (vinnaren sprang på 15 minuter typ så där låg man i lä!).

Jag sprang 5 km i ett enda svep. Jag är grym.


Det allra bästa var att spurta upp mot mål och se underbare och fantastiske Viktor stå vid sidan och heja på för fullt. Best Boyfriend... EVER!

När jag väl gått i mål kändes det som om jag kunde ha sprungit minst 3 km till utan problem vilket bådar gott inför mitt nästa löpmål: 1 mil. Hiskeligt långt men kan man springa 5 km kan man springa 1 mil (eller hur var det nu Madde? ;-) )! Och kan man springa 1 mil kan man springa 2,1 mil. Och kan man springa 2,1 mil kan man... GO!

Oh... kanske dags för en pulsklocka nu?

Ps. Anmälde mig idag till ett nytt 5 kms lopp i Malmö den 24 maj: Blodomloppet! Yeay!



Kommentarer
Postat av: Madde

Helt rätt tjejen!

Med en pulsklocka klarar du milen inom kort=)

Bra jobbat.

2011-05-03 @ 17:34:44
Postat av: Cillan

Så sjukt starkt jobbat! :)

2011-05-04 @ 09:32:18
URL: http://fettillhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0