Allvar med plugget!

Idag var det Text and Oral Proficiency i Lund, 2 timmar, som gällde. Vi ahr börjat med första romanen som är Joyce Carol Oates' Big mouth and Ugly Girl. Efter att bara ha läst 25 sidor i sagda bok har jag ännu ingen direkt uppfattning om den, mer än att den är mycket lättläst som den ungdoms-roman den är. Men jag har redan lärt mig en hel del ord (som jag i och för sig kunde förklara på engelska men inte direkt översätta till svenskan). I det närmaste ska romanen vara utläst och vi ska även välja ut en dirkt att läsa upp för de andra och "prata lite om". Alltså inte direkt någon avancerad analys, he he. Vet redan precis vilken dikt jag kommer välja. Shakespeare... men iAlvar med pluggetnte en sonett... men oj va vacker den är. Mer om det om några dagar!

Inhandlade de flesta av mina kursböcker idag men fick låta bli att köpa de allra dyraste (Longman Dictionary och Longman Pronounciation Dictionary). Får se om jag kanske kan köpa dem längre fram på kursen... :-/


Nu ikväll är det mycket plugg som gäller. 6 kapitel i Illustrated History of Britain, en del Phonetics läsning och såklart Big mouth & Ugly girl för den ska vara utläst den 7 Februari. Men det är kul saker alltihop så det ska nog gå bra... om bara huvudvärken ville ge sig också... suck.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0