En fantastisk dag!

För omväxlings skull så sitter jag uppe sent och Lasse ligger och sover. Men, det är inte så fantastiskt egentligen för det enda som hänt är att Lasse gått till sängs en timme tidigare än vanligt. Själv är jag fortfarande på samma schema som alltid.

Kan inte säga att jag vill att den här dagen ska ta slut. Jag har haft en mycket bra dag. Har inte gjort så mycket "nyttiga saker". Jag har inte diskat, inte dammsugit och inte bytt lakanen i sängen. Jag har inte slängt ut gamla möbler, inte städat bilen och inte pluggat riktigt så mycket som jag borde har gjort.

Men jag köper det för: Idag har jag mått bra!

Dagen började inte så fantastiskt när Adam vägrade låta mig sova. Försök efter försök misslyckades men icke: han har gnällt som en anka hela dagen. Men men, dagen blev betydligt bättre än de första fjuttiga timmarna.

Pratade med min underbara Lisette på msn. Man blir alltid så glad när man pratar med henne! Jag var ute med hundarna i hundrastgården och även om det inte dök upp några andra så hade jag och hundarna det jätte kul. Hade lite trevlig mailväxling och msn-prat med härligt husky folk vilket gjorde dagen ännu trevligare. Har pluggat lite grann men bara historia, ville inte tynga ner dagen när den hade fungerat så bra för mig!

Pratade med Frida en stund om tält och annat. Stackaren har börjat jobba igen nu. Så nu är det bara jag som "går hemma och latar mig". Nåja, så mycket latande blir det knappast nu för på måndag måste jag sätta igång med pluggandet på 6-timmar-om-dagen-nivån.

Som en toppen avslutning på dagen åkte jag, Adam och Marco med tåget in till Malmö och träffade Lasse på Harrys. Vi åt god mat, jag drack ett glas vin och det var mycket mysigt och trevligt (och billigt: Lasse bjöd, tihi). 

Folk är blir tokiga, oftast på ett positivt sätt, när de får syn på våra huskys. En kvinna frågade mig med 100 % allvar om det var "sådana där hundar med varg i sig?". Stadsbor. Och jag verkligen hade kommit på gatan med t ex en Saarlos... hund hade de inte ens behövt fråga. De hade förmodligen sprungit åt andra hållet så fort benen burit...
En annan familj stannade och frågade tusen saker om Adam och Marco. Sedan sa de att de skulle vilja köpa en husky valp nu när de var på semester här och ta med sig hem till Saudie Arabien, för de är mycket billigare här! Visa mig den uppfödaren som går med på det och den hamnar längst ner på skalan!

En fantastisk dag har det i alla fall verkligen varit och nu är den till ända. Klockan är kvart över tolv, jag ska ut en kort runda med hundarna, borsta bissingarna och sedan försöka nanna i sängen tillsammans med min käre pojkvän som redan sussar/brummar/bullrar söt i sovrummet!

Kommentarer
Postat av: Ivana

Haha! Känner igen det med "varg". Får höra det var och varannan dag... Är han farlig? :)
Fast nu har alla barnen i området förstått att de är snälla. Dock kommer de springandes och måste kramas med Cato varje gång de ser honom :)
Usch, måste du prata om tentor... Får ångest, måste sätta igång och plugga jag med...

2007-07-28 @ 11:51:02
URL: http://my.opera.com/Catemaco
Postat av: Lasse

Jag låter inte;)
Om jag inte hör det så
finns det inte ;)

2007-07-30 @ 00:02:44
URL: http://malmociklid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0