Tiden räcker inte till

Vissa dagar känns det som att tiden inte räcker till. Jag sitter nu här och försöker skriva ihop en essay-plan, har hållt på med den "hela" dagen, eller i alla fall de minuter jag suttit framför datorn.

Men i morse var det obligatorisk biblioteks information i Lund.
Och efter det satt jag och pratade med en vännina som har det svårt just nu.
Sedan var jag så slut att jag stängde ögonen, vilandes på sängen i 25 minuter.
Efter det bar det av på någon fisk-hämtar-tur Lasse skulle på vilket tog två timmar.
Nu har jag en halvtimme på mig innan jag ska köra honom igen så jag hinner inte ens komma igång.
Och i morgon tidigt, tidigt, tidigt ska jag och Adam till vetrinären och kolla upp den klåda som han dras med hela tiden. Pratade nämligen med Frida vars hund gör samma sak och hennes Oscar hade fått någon salva att smörjas in med. Vi får se.

Alltså, om jag ska få något gjort på planeringen så får jag ta tag i det ikväll. Och jag som hade tänkt köpa natchos, salsa och kolla på "Djävulen Pär Prada". Dumt. Men å andra sidan så pikade Lasse mig ganska grovt i bilen på vägen hem, just efter att jag nämnt Natchosen, att "hur går det med ViktVäktarna"? Då försvann lusten till det ganska ordentligt.

(Och till alla er som undrar hur går det egentligen med vv så kan jag berätta att jag ska ta tag i det men jag tappade motivationen efter en jobbig händelse, men nu har jag börjat cykla, ska hjälpa bella i stallet och jag ska kanske börja simma här nere på badet (kanske!) så när jag kommit igång med det kommer käkandet att följa...)

25 minuter kvar tills vi ska åka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0