Utmaning - Huskyn Cordelia utmanade Adam...

Hejsan!  

Ni brukar alltid behöva lyssna på när min mamma pratar med idag är det jag som snackar. Min syster Cordelia utmanade mig på "10 snabba" och här har ni mina svar (och frågorna förstås):

* Var är du född?

♥ Jag är född lite utanför Hässleholm i ett underbart hus i Bjärnum. Här fanns det många som tyckte jätte mycket om mig och som såg till att jag kom till ett riktigt fint hem, inte alltför långt bort så de kunde träffa mig lite då och då igen...



*Ditt favoritgodis?

♥ Finns det annat godis än grisöron och köttbullar? För det är minnsan det enda jag någonsin vill ha. Visst, de där läskiga gröna algkexen som mamma brukar plocka fram ur fickan är klart inte dumma de heller...



*Hur många egna halsband och koppel har du?

♥ Oj, jag har jätte många! En massa vanliga, ett skrikigt turkost som jag fick av min kompis Diva och sen ännu en massa till. Pappa verkar tycka att det är ett tvång att köpa ett nytt koppel varje gång man är i en djuraffär. Jag tycker han kunde köpa fler grisöron istället.

*Hur ser ditt förhållande till vatten ut?

♥ Sånt underbart man dricker (mums! Allt vatten är mitt!!!) eller sådant hemskt man måste gå i och frysa i? Var och busade vid havet med min kompis Hugo... och han var ju så himla tuff och simmade långt ut i vattnet... jag var inte riktigt lika tuff men jag låtsades så att Hugo inte skulle reta mig.



*Har du några "kläder"?

♥ Nix. Fast mamma tittar lite drömmande på små kläddetaljer ibland men då säger pappa nej! Tack pappa! 

*Har du något speciellt kännetecken som skiljer dig från andra hundar i samma ras/färg?

♥ Vi är alla unika, så det så. Och försök ni se skillnad på mig och mina snygga bröder!!!



*Vad får du för foder?

♥ Bento Kronen tror jag att det heter... det där med att läsa är jag inte så bra på.

*Hur reagerar du när du får några dagars vila?

♥ Vila? Det där ordet förstod jag inte alls... eller är det det där jag gör fem minuter varje dag ute på balkongen då jag laddar upp inför nya bus? Tja, om det är det så är jag inte så jätte bra på det...



*Vad tror du skulle vara din drömtillvaro?

♥ Jag, en massa fåglar och ingen pappa som säger "Nej!" eller "Adam!"

*Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen du kan få?

♥ Se ovan... : Grisöron!!!!!!!!!!!!!

*Vad är det bästa du vet?

♥ Det är nog att busa med min granne Diva. Vi har såååå roligt tillsammans.

*Vad är det värsta du vet?

♥ Oj. Jag tycker inte alls om att ligga på rygg. Det är jätte, jätte hemskt och så ska mamma envisas med att träna det gång på gång på gång på gång... och jag ör inte heller särskilt förtjust i att bli fönad. Usch!



*Har du någon alldeles speciell egenhet?

♥ Nja. Har små grejer som jag gör men jätte specielt är det inte... jag ska alltid stå mellan folks ben. Det tycker jag är jätte kul, särskilt om de håller på att knyta skorna och därmed ramlar på kuppen! Och sen är jag grym på att öppna dörrar (låsta som olåsta!).

*Något hyss som du pysslar med?

♥ Om någon skulle våga skicka ett paket till någon här hemma så är det totalslaktat när de kommer hem Hihi, det kan ju vara godis!

*Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när du flyttade in?

♥ Jag tror jag var 100 % välkommen, eller jag är säker på det. Och nu när jag har lärt mig det mesta om vad som är "fy" och vad som är "bra" flyter allt på så bra så.



*Var sover du på natten?

♥ Oftast sover jag med kroppen under sängen och huvudet som sticker ut. På så sätt kan jag hålla koll på om mamma vaknar. Får då måste jag ju också vakna.

*Några kompisar du vill skickar det här vidare till:

♥ Det hade varit kul att höra från min kompis Oscar och hans bror Ikaros... och självkart mina hundrastkompisar Ayla och Zorro!!!

Kommentarer
Postat av: angelica

Men Adam då..
Du är ju nästan lik mig Ayla
Jag brukar öppna dörrar och skåp jag med...
Visst är det roligt att hitta på bus..
Matte blir inte särskilt glad när jag hittar på hyss
men det vet du ju hur det brukar vara
man igorerar det och väntar på nytt hyss*tihi
Förstår inte varför brorsan zorro inte tycker att det är kul att göra hyss... *fundersam*
Han lyder mamma ?
ds: vi kan snart busa ihop vad tycks.. *vov*

2007-03-13 @ 12:39:48
URL: http://web.comhem.se/anglayzors/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0