En underbar hundhelg

Tack alla underbara och fantastiska människor som har hört av sig och stöttat mig igenom en svår period. Nu ska vi inte tänka mer på det utan istället prata om något roligt. Som till exempel den otroligt roliga helgen som varit!

Torsdag 17 Maj:

Jag/Marco och Bella/Malee var och ställde på Landskrona Brukshundsklubbs inofficiella utställning. Det blev en riktigt lyckad dag! Överraskande lyckad faktiskt. För Bella och Malee var detta första utställningen någonsin och för Marco var den andra. Bella, som aldrig varit på en utställning tidigare, överlät ansvaret för Malee i ringen till mig och det gick väl så där. Allt hon ville göra var att springa ut till matte som stod utanför ringen. Men domaren blev mycket förtjust i Malee och hon blev BIR m HP. Sedan var det Marcos tur och han skötte sig mycket bra i ringen. Sara, Adams bror Falcos matte, var ringsekreterare i samma ring som Marco ställdes. Kul! Marco blev i alla fall BIR-valp m HP så det blev till att vänta kvar för båda hundarnas räkning.
Först in i stora ringen var Marco som blev BIS 2:a  (Valp 4-6 månader). Vilken fantastisk kille han är, den där lille Marco! Sedan var det dags för Malee att springa in i Stora Ringen, den här gången tillsammans med matte Bella (som var guda nervös innan!). Men det hade hon inte behövt för Malee skötte sig mycket bättre med henne och de slutade som BIG 1:a och vi fick därför stanna kavr ännu längre och invänta BIS finalen. Efter ytterligare 20 minuter fick Bella och Malee springa in i ringen igen och de slutade nu som BIS 8:a. Inte dåligt för att ha varit bådas första utställning.
Tack Bella och Malee för en mycket rolig dag!

Fredag 18 Maj:

Denna dag bar det av till Nordskånska Kennelklubbens Internationella utställning i Hässleholm. Bella hängde med upp eftersom jag skulle ha med mig både Marco och Adam, och dessutom ville hon se dalmatinerna ställas ut. Som vanligt var Adam och jag först in i ringen, men som vanligt så försvann nervositeten så fort jag gick över "ring-gränsen". Och det gick verkligen bra för Adam, han fick JUNKL 1:a och blev JUNKK 2:a med HedersPris. Min duktige kille. Synd att Lasse inte kunde varit där och sett honom lyckas så bra! Marco var som nämnt också med och hand fick träffa sina kennelföräldrar och blev helt sjövild när han insåg vem det var. Förutom en totalt sönderbränd panna så var det en mycket bra dag.

Lördag 19 Maj:

Idag var det tillbaks till Hässleholm som gällde, den här gången för den Nationella utställningen. Jag åkte upp lite tidigare för att flytta tältet som Angelica så snällt tagit med sig upp dagen innan. Jag tyckte att eftersom hon varit så snäll och tagit med det så kunde jag minnsan åka upp och flytta det dagen efter. Och trots att det var en himla pärs att få det över hela utställningsområdet så var det värt det. Regnet öste nämligen ner, till skillnad från dagen innan, men just då vi var inne i ringen med våra killar så avstannade regnet tillfälligt. Men det var mycket skönt att ha ett bra tält att gömma sig undan regnet i! I alla fall så gick det mycket bra för Adam i dag med samma resultat som dagen innan. Dock inget HP för att domaren var lite snål, men rättvis. Och det är ju det viktigaste. Efteråt åkte jag och vovvarna hem till Lisette, Roger och mina absoluta favorit barn i hela världen ;-). Man får ju ta de chanser man får att kunna träffas när tillfälle uppstår. Men det var mycket trevligt. Himla synd att det ska vara så långt mellan Malmö och Bjärnum... hmmm... får ta och göra något åt det, he he.

Söndag 20 Maj:

Som om helgen inte hade varit tillräckligt "hundig" så övertalades jag av Angelica, Marjut och Jouni att åka med den förstnämda upp till den andra och tredje nämnda. Ja ja, kanske inte behövde så mycket övertalning men ändå ;-) Det enda var att jag var trött men efter fem timmars sömn var jag lite piggare i alla fall. Oj vad roligt det vara att komma upp och hälsa på mina absoluta favorit Hedekasare. Och att åka upp tillsammans med Angelica, Frida och lille Marco var skit kul!!!

Ja ja, det har varit en fantastiskt rolig långhelg i alla fall!!!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Tur man höll
ig ur vägen ;9
Är stolt över både hundarna o min becca, puss
//Lasse

2007-05-25 @ 03:15:39
URL: http://malmociklid.se
Postat av: Sandra

Haha nä du! Det blir inget party för mig idag... Det palalr jag inte. Plus att jag förbannar mig själv som inte tog det lugnare igår :S

2007-05-25 @ 14:06:05
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0