Torsdagkväll i kyrkan

För er som inte vet så har jag börjat hjälpa till med konfirmander i en församling inte så långt ifrån där vi bor nu. Det är någonting som jag har velat göra sedan jag själv konfirmerades och nu har jag då äntligen hittat en jätte trevlig församling med stort fokus på ungdomsarbete. Så samtidigt som vi flyttade hit så började jag hjälpa till där i en utav de två grupperna. Det har än så länge varit jätte trevligt och konfirmanderna äääälskar mig, he he. Tror nästan att jag är "cool" i deras ögon. Inte dåligt alls ju!

Idag/ikväll var det dock konfirmand-fritt men jag var ändå borta i den församlingen där jag hjälper till, då jag även har börjat i en kör där. Väldigt trevligt även om medelåldern är +40. Men egentligen, varför är det så förvånande. De har ju haft massa år på sig att bli trevliga ju. Kanske därför jag är så hemsk? Jag är för ung för att vara trevlig... tja.

I alla fall så var det lite kul ikväll för en man (B) , som förövrigt är en fantastisk sångare, frågade mig om jag sysslade mycket med sång annars och om när jag skulle sjunga solo. Ha ha, svarade jag lite avvikande. Vi får väl se. Berättade även att jag sjungit lite i musikaler och i andra sammanhang. Sen nämnde jag att jag fått Sonja Stjärnquist stipendiet, vilket ju kunde vara lite klickande eftersom att hon kom just ifrån Hästveda. Och kära nån vad snacket gick igång då! Men det gör ju inte så mycket för det är ju verkligen inte något negativt.

Efter två timmars körövning så gick jag och frågade körledaren C angående konfirmand-lucia-träning (som jag såklart också är lite delaktig i) och samme man som jag talat med innan stod då och talade med honom. Han berättade för körledaren att jag fått stipendiet vilket även C tyckte var väldigt roligt och undrade varför inte han fått veta det tidigare (kanske för att jag träffat honom ungefär 4 gånger och att jag inte har för vana att berätta alla skrytsamma saker på vn gång... det får vänta till 6e eller 7e gången :-P ). Men helt plötsligt så blev jag stand-in till att sjunga O helga natt på julnatten i kyrkan om B mot förmodan inte skulle vara där. Så vi skulle börja kolla på den nästa vecka. Oj vad häftigt det hade varit! Få sjunga O helga natt med en 30-manna-kör i ryggen!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad roligt att du har så mkt kul på gång! Det är du värd allra bästa Rebecca! =)

2007-11-28 @ 12:42:46
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0