Uppdatering!

För tillfället sover vi i ett rum som inte ska vara vårt sovrum i framtiden. Anledningen till att vi gör det är att innan vi kan flytta in i vårt sov rum så ska där målas, läggas nytt golv och sättas nya lister. Målningen är så gott som klar och rummet är nu vackert turkost (Daaa...). Jag har en konstig tanke med att jag tror att det skulle bli väldigt snyggt med ett laminat golv i svartklinker imitation. Det kan också bli hur fult som helst, men det hoppas jag inte. Det som jag inte kan beställa mig för är om det vore snyggast med vita eller naturfärgade lister. Som ni hör står jag inför mycket svåra val. :-P

Hundgården är klar, Jippie! Men då marken har bestämt sig för att inte vara spikrak så svajar den pyttelite på vissa stället. Så vi ska göra en extra liten ram runt om med mexitegel för att hålla alltihop bergfast på plats. Adam och Marco är inte riktigt vana vid att vara där ute ännu och står mest och hänger i hörnorna eller gräver stoooora hål.

Lasse har kommit en bra bit på sitt fiskhus och han har även hunnit börja röja i den lilla dammen på framsidan av huset. Tanten som bodde här innan hade lämnat fiskarna i den till att dö! Men Lasse har lyckats rädda en av dem i alla fall. De andra har än så länge smitit undan.

I helgen var jag i Sthlm och när jag ändå var där så passade jag på att börja införskaffa lite julklappar till folk. Så nu är jag en bra bit på väg redan. Nu ska jag fundera ut hur jag vill slå in dem i år... brukar ha ett enhetligt utseende på julklapparna. Det är absolut det roligaste: att slå in julklapparna! Slår alltid in alla mina gåvor själv.

Sedan vi flyttade upp hit har Marco gått och blivit en fästingmagnet. Till och med nu när det fryser till på natten dras de till honom. Adam har bara haft en krypande. Mysko.

Käre Lasse har börjat prata om en ny valp. Jisses... :-D Efter Adam och Marco så tätt inpå varandra tror jag att det dröjer innan vi är redo mentalt för nästa puppy. Hihi.

Adam har växt till sig rejält. Han är en riktigt snygg gosse nu. Riktig snygging. Ska bli spännande att se hur det går för honom i Växjö.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ja nu
börjar här hända lite igen.
Sen är det inte alltid lätt att komma överrens hur det ska se ut i
huset.
Men det brukar lösa sig eller hur ;)

2007-10-19 @ 12:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0