Första och andra dagens skola!

Vem tror att jag tyckte att det var superduper roligt att gå upp klockan sex i måndags morse? Det var hela fyra timmar tidigare än vad jag har gått upp hela vinterlovet. Och tror ni att jag somnade tillräckligt tidigt då? Självklart inte! Då hade jag ju kunnat vara pigg dagen efter och så kan vi ju verkligen inte ha det. Vore ju synd och skam.

Men nu har jag i alla fall varit i Lund två dagar och det är vädligt intressant. Har haft en föreläsning i Judaistik, en i Islamolog och en i Kristendom. På torsdag blir det då en föreläsning om Buddism eller Hinduism. Tyvärr så jobbar jag ju i Hästveda mellan kl tre och fyra på torsdagar så jag missar en utav föreläsningarna då, så jag vet inte om det blir Buddism eller Hinduism på torsdag. Efter de tre föreläsningar som vi haft nu är Judaistik en tidig favorit.

Den här våren kommer det att bli mycket studerat. Nu har vi ju äntligen ett rum här hemma som är harmoniskt (sovrummet) så nu har jag ett toppen rum att plugga i tills "mitt rum" blir klart. I morgon ska jag tejpa dit skyddspappret på golvet i just mitt rum så att jag kan måla i helgen. Om jag hinner klart i helgen med målandet kanske tapeterna kan komma upp i nästa vecka. Och efter det har jag mitt efterlängtade stud-rum!

Lasse har målat väggarna i köket nu. Det blir fin fint. Jag tycker att färgen är skitsnygg, Lasse tycker att den är lite mörk. Han ville egentligen ha den ljusare, t o m grön. Men om jag fixar så att alla detaljer är gröna i olika nyanser kommer han nog att gilla det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0