My Dog - Två dagars utställning i Göteborg, 2008

Torsdagskväll begav jag mig ut i kvällskylan och hämtade Frida och Oscar på stationen i Hässleholm.. Hur mycket jag än bara älskar att gå upp jätte tidigt på morgonen (hmpf) så är det ganska skönt att kunna åka hemifrån 2 timmar 1 och en halvtimme senare när det inte behövs någon liten rundtur till Lund. Fast, ibland kan man bli tvungen att åka till Lund i alla fall och någon råkar ha glömt någonting hemma... eller vad säger du Frida?

Den här gången blev det dock kurs rakt mot Göteborg och två dagars hundutställning direkt på morgonen. Utan några som helst problem kom vi fram till vårt mål, vi hittade vår ring fort som attan och hundarna skötte sig perfekt hela dagen. Vilken högre makt måste vi omedvetet ha blidkat för allt detta flyt? Kanske vi fick lite belöning efter alla problem vi stod ut med under vår Sthlms resa förra månaden/året?

Marco var fantastisk i ringen, precis som han har varit på de två senaste utställningarna. Han vann sin klass med en mycket stolt matte som handler. Vidare tävlade vi sen i Bästa hanhunds klassen och Marco slutade som 2:a med Cert, bara besegrad av sin egen far: vackre Espen. *Rebecca Very Happy!*

Jag fick även visa Marco i Espens Avelsgrupp och i Bedarras Uppfödar grupp. Vilka båda blev BIR och följdes upp med finaltävlingar under eftermiddagen då Avelsguppen blev BIS 2:a och Uppfödargruppen blev BIS 3:a. Så otroligt roligt.

Och detta var bara en enda dag på utställningen! En hel dag till väntade oss :-D

Men först av allt skulle jag och Frida hitta ett apotek, hitta vårt hotell och någonstans att äta. Det enda som var krångligt var att hitta till apoteket och jag lyckades väl skrämma slag på en del taxibilar men sånt händer. Tillslut satt vi i alla fall med fulla magar, nyinköpta öronproppar och två väldigt trötta hundar. (För att inte tala om de trötta mattarna!!!)

Trevligt nog hade vi sovmorgon på lördagen. Huskysarna var beräknade till kl 12 så vi lämnade inte hotellet förrän kl 10. Smått oroliga för att hitta en bra parkering närmade vi oss ett parkeringshus och, hör och häpna, precis när vi kommer in kör en Volvo med parkeringsplats precis vid utgången iväg så vi kan bara ta och tråckla in oss där. Tror Frida kan hålla med mig om att vi aldrig varit på en sådan smidig utställning. Fast, när det inte uppstår några problem så finns det ju inte så mycket spännande att skriva i bloggen... hmm... kanske skulle ta och hitta på några?? Ha ha :-D

Utställningsmässigt var det inte mycket sämre den här dagen. Marco blev 4:e bästa hane. Det är nu 4:a av 4 möjliga placeringar i den "klassen".  Är så stolt över min lilla kille. Ska bli kul att se hur han ska utvecklas under året. Hans uppfödare, som såg honom nu i Göteborg första gången live på nära ett halvt år, säger att han är mycket lovande. Man blir så glad att det känns ut i fingrar och tår när man hör sådant om sina älsklingar.

På eftermiddagen tävlade vi också med Avels- och Uppfödargrupperna (vilket nästan var det roligaste på hela utställningen!!!).  Och tror ni inte att Espen plockar ännu ett BIS 2:a för sina avkommor och att Kennel Bedarra denna dag belönades med BIS 4:a? Verkligen varit kul att vara med och få visa Marco i det sammanhanget!

Efter två mycket långa utställningsdagar körde jag och Frida hem i snöstorm och blixthalka. Men vi kom fram tillslut efter att ha kört väääääldigt långsamt. Nu är det 1 år till nästa My Dog. Men ge mig bara några dagars vila så ska det nog kännas alldeles för långt bort med ett år :-D

Vad kul vi har haft Frida! Och tack för lunchen igår ;-)

image178

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ja man får väl
följa med snart igen o se hur det går för marco , nu mer pappas pojke om han får bestämma .

2008-01-06 @ 17:56:02
URL: http://www.djursaker.se
Postat av: Lina&Wilda

Grattis till de fina resultaten!!! :-)

2008-01-07 @ 00:31:46
URL: http://wibach.dinstudio.se
Postat av: Sofie

Grattis till fina resultat och tack för gratulationerna i min blogg! :)

2008-01-12 @ 23:51:41
URL: http://www.agria.se/blogg/sofie
Postat av: Anna

Gud så fina.... jag spanade in huskiesarna på My dig.... är själv på G att skaffa en Sibbe..... har tidigare haft Alaska husky men vill övergå till renrasigt1 Om du har tid å lust att svara, så undrar jag vad just du tycker om att kombinera drag och utställning med sina sibbar..... och nå viss framgång i de båda grenarna??? Själv vill jag kunna tävla inom drag.. alltså ha hundar med de polara egenskaperna vad gäller både drag oCH utställning... alltså inte en Sibbe som mer liknar en tanig Alaska husky.... ähh, du förstår säkert vad jag menar! .....

2008-01-19 @ 18:48:58
URL: http://vinga.blogg.se
Postat av: Evelina

Nej, gud vilka fian hundar du har:)

2008-01-20 @ 12:49:59
URL: http://hjartaallt.blogg.se
Postat av: Sara

åh, älskar huskeys! jättesöta var dom!

2008-01-30 @ 16:58:51
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0