Morgonstund har gu... nix pix!

Efter två dagar på nya jobbet känner jag mig totalt förvirrad, samtidigt som om jag kommer kunna göra det här jobbet riktigt bra. När veckan är slut så kommer jag nog känna mig ganska trygg på det stället jag är på nu, bara för att bli förflyttad till en annan del av arbetsplatsen. Och när jag jag blir "trygg" där... flytt igen! Men det är ju meningen att jag ska lära mig alla delar av jobbet så det är vad som händer de närmaste veckorna. Efter de här intro veckorna har jag ingen aning om hur mycket jobb jag kommer få. Alla försäkrar mig att jag kommer ha fullt upp, men det är så svårt att veta nu. I fall i fall jag inte får tillräckligt att göra så har jag skrivit in mig på olika sommar kurser. Och idag fick jag veta att jag kom in på Juridisk översiktskurs - distans. Så jag kommer att ha att göra. Men det svider att komma att behöva köpa lagboken för i år: 1700 kr? De är ju inte kloka.

Så, allt går bra på jobbet. Egentligen är det morgonen som är mest problematisk. Ni anar inte hur stressad, och rädd att glömma något, jag blir på morgonen! Gårdagen tog verkligen priset:

Jag vaknade en halvtimme senare än vad jag hade tänkt så istället för att cykla med Marco bort till affären blev det en kortare runda. Hemma igen så bytte jag om, plockade på mig mitt VISA-kort som Lasse lånat och la det i byxfickan, fick ihop alla mina saker och tog ut hundarna i bilen. Strax innan jag skulle åka så kom jag på att jag skulle ha med mig post-avierna till några paket jag skulle hämta ut inne i Bjärnum. Men det var lite konstigt för de låg inte i jeansen jag hade haft på mig tidigare. Jag letade runt i hela huset men de fanns ingenstans. Då slog den hemska tanken mig att de måste ha halkat ut ur fickan när jag cyklade med Marco. Så med mängder av planerade bortförklaringar till posten i huvudet, tog jag bilen och följde hela min och Marcos väg och kollade av hela vägen. Och allra längst bort, på vårt lilla rast-och-vänd ställe, låg det två fina, vita avier. Så bar det av till affären. Allt gick bra med posten och jag gick in för att handla. Var är mitt kort? Inte i byxfickan i alla fall.

Så det var bara att köra hem igen och börja leta. Jag var tvungen att tanka så att åka iväg utan kort fanns inte. Tillslut fick jag inse att kortet var borta, men kanske Lasse hade lämnat några pengar hemma? Så upp på ovanvåningen... och där utanför sovrummet låg mitt VISA-kort, så fint så fint.

Till slut kom jag i alla fall till Ystad, 2 min innan min handledare dessutom! :-P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Intresserad av mode, shopping och skönhet? Kolla in den nya modebloggen: http://thefashionistas.blogg.se

2008-05-29 @ 09:30:39
Postat av: Catherine

Grattis till jobbet!! later skoj!!

2008-05-30 @ 23:23:17
URL: http://http://catherineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0