Nationel Utställning Hässleholm, 17 Maj -08

image221Det tog lite längre tid än vad man kanske har velat inna jag uppdaterade bloggen om helgens äventyr... men kan någon verkligen klandra för det tog ett tag att smälta detta? Dubbel BIS-valp på Nationel utställning? Trippel BIS-valp på 5 utställningar? BIS-valp två helger i rad? Och farfar Espen BIS 1:a på samma utställning? Jag tror inte att det någonsin går att smälta ens!

Allt gick finfint den första timmen på lördags morgonen. Sen messade Frida och frågade om Hässleholmståget har för vana att köra förbi Kävlinge... vilket det inte har! Fröken-Blond var på väg till Helsingborg. Men allt ordnade sig till slut med tåg till Hässleholm från Helsingborg och sedan en liten taxi resa som hon tjatade sig till. Tur att chaffisarna i Hässleholm är så himla snälla!

Strax efter att jag äntligen hade lyckats tråckla mig fram Camp-Bedarra  (som naturligtvis var tvungna att placera sig på en så onåbar plats som möjligt), så blev det betämt att jag inte skulle ta Clark själv i ringen utan hans personliga-proffs-handeler Jouni (även känd som co-ordförande i MRK (fundera ut vad det är om ni kan!)) tog över det ansvaret. Det gick jätte bra för dem och Clark strålade sig igenom ännu en BIR-valp vinst. Själv hade jag ju Marco att föra fram i ringen. Han var väl inte på det absolut bästa humöret men det gick ändå jätte bra. Så jag är väldimage220igt glad, och vi har lite saker som vi övat på nu under veckan inför Österbybruk. Jag hoppas att det ska synas att vi göra några framsteg!

Mamma kom upp och tittade på mig och killarna i ringen. Hon var helt överväldigad över vilket stort arrangemang det här med utställning är. Och hon har så rätt i det. Innan jag var på min första utställning hade jag ingen aning om att det var stort. Men I löv it.

Efter en helt otrolig picknick med kyckling sallad, pannkakor, morots- och gurkstavar, dippsåser och champagne, var det ganska snart dags för BIS-valp finalen. Den här helgen hade Clark inte samma gigantiska hejarklak utanför ringen eftersom de flesta lyckats snurra bort sig på området. Men jag var där i alla fall, nervös som bara den! Men det hade jag inte behövt vara.

Först plockades Clark ut som en av de elva bästa valparna. Och sedan som en av de fem bästa. Och sedan som nummer ett!!!!!! Heja heja heja heja!!!!! Han är otrolig, vår lille skitClark :-P

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ja o vi som bor med detta lilla yrväder är lite chockade att det går så
bra i ringen.
Men det är ju kul att han skärper sig ngnstans
Grattis älsklingar

2008-05-24 @ 11:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0