Nationel Utställning Skara, 10 Maj -08

Utställningsdags. Första officiella utställningen sedan Malmö Int.

Frida kom upp på fredags kvällen och vi satte igång med grundlig "grooming". Jag tog hand om "station.bad" och Frida ordnade med "station-fön". Det är perfekt då vi har våra favorit delar så nu slipper vi gör de delar vi tycker är super tråkiga. Hundarna blev såklart sköna som gudar. Adam fick inte glädjen att badas då han inte var anmäld till utställningen men han klagade faktiskt inte alls. Oerhört förvånande. Tre rena och fönade hundar, 6 timmars sömn och 1.5 timmars packande senare var vi on the road till Skara/Larv/Party.

Allt gick smärt fritt hela vägen, förutom en pyttepytte liten fel körning (som ändå bara gjorde att vi fick köra en roligare väg), och när vi kommer upp/fram till utställningen så får vi en parkeringsplats 10 m från ingången!!!??? Det har aldrig hänt, men tackartackar. Tält upp, hundar rastas och 1000 l vatten införskaffas. (Och jag, smått yr i all hetta, gjorde Frida oerhört generad när jag blev smått irriterad över att behöva vänta fem sekunder får länge innan jag fick min efterlängtade Fanta... sorry Frida, och sorry doughnut-säljar-gubben).

I lagom tid efter vår ankomst så var det vår tur i ringen. Allra först ut av alla var (som vanligt) JAG och en av mina vovvar, den här gången Clark [Bedarra Super Soaker] som som vanligt var perfekt i ringen, trots att han är ett monster utanför utställningsområdet. Huuuur kan det komma sig? Clark vann i BIR-BIM tävlan mot sin underbara syster Elsa [Bedarra Hula Hoop]. Så det var tidigt klart att det skulle vara en lång dag. Snabbt där efter var det dags för Marco men vi behöver inte prata mer om hur det gick... vi ser fram emot Hässleholm istället!

Grattis till Ayoe vars raring Godis [Bedarra Fleur Delacour] knep BIR placeringen, och blev senare även BIG-reserv.

I finalen tog Jouni, Clark och Marcos uppfödare, vårt lilla stjärnskott för att ge det hela bästa möjliga chans. Först  valdes de tre bästa valparna i varje grupp ut för fortsatt tävlan i Best-In-Show-valp-finalen. När Clark lyckats klättra så pass långt så tyckte t o m Marjut att det var läge att ta sig till final ringen. Jag har aldrig varit så nervös förut känns det som. När Clark blev ut plockad bland de fem bästa i finalen kunde jag inte stå still och tårarna var inte långt borta. Och så sprang det lilla monstret in högsta vinsten!!! BIS-valp! Otroligt... så otroligt kul. Helt, ja, fantastiskt. Kom till vårt tält i Hässleholm... där bjuds det på champagne att fira... ha ha!!!! 

Andra kul saker under dagen var att Herr och Fru Bedarra bjöd på underbar lunch! Retas-med-Rebecca klubben harutökats ochförutom dess tidigare 2 medlemmar Ayoe och Jouni (som förövrigt verkar vara både ordförande, kassör och sekreterare i denna förening), ingår nu även Maria och Anna. Hmm... förstår inte. Jag som är så supersnäll, gullig och oskyldig.

Tack alla för en underbar dag!!!

En härlig bild på Clark som BIS-valp (handler Jouni Heinämäki):

image218

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ja det är ju synd att man inte är med o ser på den lille rackaren
Kan inte förstå hur det går till
Men han är kanske en tävlingshund o vill inte förlora
Hemma är han en vilde
Men man är glad att han är snäll ibland
fin är han i alla fall inte alltid
speciellt inte när han gräver i rastgården ;)
Men vi
älskar honom ändå tror jag ;)

2008-05-12 @ 00:11:08
URL: http://sibbarnas.egetforum.se
Postat av: Jenny

Grattis grattis! Kul att det går så bra för den lille! Själv ska jag försöka mig på att ställa Dusty i Hässleholm så då ses vi där!
Kram

2008-05-13 @ 15:44:03
URL: http://www.lonewolves.se
Postat av: Sofie

WOW! Två BIS-valp på raken!! Grattis till din Clark's bedrifter! Lycka till i fortsättningen!

2008-05-19 @ 21:58:42
URL: http://www.agria.se/blogg/sofie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0