Framtiden

          Jag hade tur idag. Som vanligt hade jag glömt bort att sista anmälningsdagen för vårterminens kurser är i mitten av oktober. Men i dag surfade jag in på studera.nu för att kolla upp någonting: "15 Oktober är sista..." Hmm... vilket datum är det idag? Jo just det! 15e OKTOBER! Eftersom jag bestämt mig för att jag ska fokusera på musiken på riktigt men egentligen inte har så mycket mer än just sången och vis notläsningsförståeles att falla tillbaks på. Så nu har jag planerat in sång- och pianolektioner. Så varför inte försöka hitta kurser i ämnet musik som en extra åtgärd? Och jag hittade Musikteori och Musikhistoria som distanskurser vid Uppsala universitet. Sökta! Fint. Men jag vill ju även ha någon koppling till Lunds Universitet. Och vilken tur jag hade! Jag älskar ju språk men jag har ju inget språk utöver svenskan och engelskan egentligen. Men jag hittade en total-nybörjar kurs i Italienska. Och det ska bli så roligt. Italienska är ju ett perfekt språk att kunna inför framtiden med sången och allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0