Blekinge KK's Int Utställning - Ronneby

Jag har haft abstinens och visste inte ens om det!


När det gäller hundutställningar så är det något magiskt med hela arrangemanget. Det är något när man anmäler, något när man badar hunden, något när man kommer till den skimrande utställningsplatsen... något med de tio minuterna precis innan ringen börjar, något med att stå där och känna hur hunden (som vanligtvis inte har något till övers för det där med att stå still och vara elegant) lyssnar uppmärksamt, något med att få stressa, springa, glädjas, gråta, retas (och för några ytterst få danskar: smyga ner uglying-piller via bud i konkurenternas vattenskålar) som bara är M A G I S K T.


Och jag har inte ställt ut en hund sen i mars. What?!?!


Men i söndags bar det av till Ronneby. Om jag ska vara helt ärlig så bar det av till Ronneby redan på lördag... men om vi låtsas som att jag var ute efter att åka på lite sightseeing istället för att säga att jag helt enkelt glömt att kontrollera datumet blir det mycket mindre korkat.


Och det var inte en dålig start på mina hundars återupplivade skönhetskarriär. Clark 3:e bästa hane och Marco 4:e bäste hane. (Tack Anna för hjälpen i ringen med Clark!) För ovanlighetens skulle ville jag gärna komma hem lite tidigare än vanligt från utställningen så jag åkte innan finalerna men ta i en titt in på Bedarras hemsida så får ni se hur det gick.


Nu får vi se när nästa utställning blir av. Tyvärr hände det något mindre roligt med min bil i måndags så det kan dröja innan jag är be-hjulad igen. Men jag mår bra. Mer om det när jag är lite mer på topp.


Tack alla för en jätte rolig söndag!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det var bara roligt att kunna hjälpa till. :) Och träffa dig och dina underbara gossar med, de har verkligen vuxit till sig och blivit otroligt granna....det tyckte Mischa med...hehe



Kram Anna

2009-08-14 @ 08:39:09
URL: http://namizo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0