London, lite religiös planering

Jag och älsklingen åker ju till Newcastle och London om två veckor (Yeay!) och vi har redan det mesta planerat:

Shopping, Tower of London, restaurangbesök, afternoon tea, mer shopping, Wicked och nu tittar jag på att gå i kyrkan på söndagen eftersom vårt flyg inte går hem förrän senare på kvällen.


Brukar försöka gå på en gudstjänst när jag är utomlands för jag tycker det är så spännande att se hur folk firar i andra länder. Sydafrika har än så länge varit mest spännande. Jag var nere tillsammans med familjen men ingen av de andra är speciellt intresserade av kyrkan. Så jag åkte tillsammans med en kvinna ur personalen på hotelet. Var en väldigt häftig upplevelse.


I alla fall så var min första tanke att jag skulle gå till Svenska Kyrkan i London men det är nog mer spännande att gå till en "inhemsk" kyrka. Så jag hittade St Anne's Lutheran Church som ligger 3,2 km från vårt hotel. Blir perfa alltså :-D Ska bli kul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0