Motivation... inställ dig!!!

För tillfället: Sitter jag iklädd fleece tröja och halsduk, under två täcken och med en värmefläckt mindre än två meter bort, och försöker dra ut på tiden genom att skriva om… någonting.  Mina fingrar är lika böjliga som istappar och deras vanliga flygande färd över tangenterna har reducerats till en promenad i kvicksand. Efter en vecka nere i mitt andra hem i Lund så hade temperaturen i vårt Bjärnum slott sjunkit ner till behagliga 6 grader. Nu har jag underbart roligt med att sitta och vänta, elda, värma… urkul! Not.



Fundering just nu: Vedpanna är verkligen trevligt i den ekonomiska aspekten men när det kommer till bekvämlighet ligger det långt ner på listan. Oljeeldning däremot är väldigt smidigt men usch vad dyrt det är. Och inte heller gillar jag hur dåligt det är för miljön, även om jag inte är någon allmän grön-Nisse. Släckte inte ens ner under Earth Hour för även om jag förstår poängen med hela cirkusen försöker jag hellre hjälp miljön på andra sätt.



Bästa just nu: Hur otroligt söt Dean är där han sover i soffan bredvid mig. Så söt att det faktiskt gör lite ont i mig. Älsklingen. (Under honom ligger täcke nummer tre som faktiskt har fått åka av eftersom värmen gått upp. Ett täcke som nu får åka i tvätten i morgon. Men han är så söt!)



Sämst just nu: Att det kommer gå åt pipan på invägningen den här veckan. Undrar om vågen kommer att chockeras över första pluset sen start. Hjälp. Tänk om jag inte hittar motivationen veckan som kommer? Träningen fungerar fortfarande bra men maten måste också sitta som den ska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0