Att dra eller inte dra...

Ja det har varit otroligt tränings, kost, renlevnads och motivations-pratande i bloggen på sistone. Det händer faktiskt andra saker i mitt liv också kan jag berätta även om det verkar som om jag bara tränar, äter och pluggar.

Btw för er söta som följer min lilla blogg så har ni säkert märkt att ibland kommer det massor av inlägg och ibland kommer det knappt några. Detta har mest av allt att göra med hur myckt jag har att göra i skolan. Skolan (och hundarna och älsklingen) måste alltid komma först. Där efter läggs tiden till träninge som måste göras för att få bukt med min hälsa. När tiden sen därefter räcker till så skriver jag så mycket bloggisar som det bara går... så ha tålamod med att det ibland är lite tyst ;-)

I söndags träffade jag en massa andra Siberian Husky ägare på en träff ihop dragen av fina Anna (Wuhu!). Det blev bus, drag, bad och tipsrunda i helt fantasitiskt väder!

Tyvärr blev lekstunden (vilken är den största anledningen till varför i alla fall jag åker till en sådan träff) väldigt kort och sedan blev det lite delat läger mellan vi-älskar-att-dra-med-våra-huskys-folk och vi-tycker-om-att-göra-helt-andra-saker-med-våra-huskys-som-är-precis-lika-viktiga-folk, men trots det blev det en trevlig träff.

Jag testade att köra kickbike igen med Clark och bekräftade min tidigare uppfattning om att det inte alls är något för mig. Att sitta på en cykel och ha en hund framför som drar för glatta livet tycker jag mycket men jag förstår inte varför jag ska “måsta” ge upp den tryggheten jag har på cykeln för att stå på en två eller tre hjuling. Nej, nej sådant kan andra roa sig med. (Men om någon känner för att använda mina hundar i drag är det bara att hojta till ;-) för de är betydligt modigare än matte. ) När jag fått upp kondisen lite mer och hösten kommer igen alt. lite svalare sommardagar så är planen att ta med en av vovvara ut på joggingrundorna ibland, något jag är övertygad om att i alla fall Dean kommer all älska!!! han fick dessutom bra betyg av Sara som drog med honom framför trehjulingen i söndags (Tack!) att han har ett himla fint steg. Min lille gosse.

Siberian Huskys som inte drar i fyrspann året om lever fullgoda liv de med... Faktiskt!

Sen vill jag bara lägga till: OM du har en aggresiv hund så släpp INTE in den “på prov” i en hundrastgård bland en massa andra hundar. Hur dum får man vara???


Kommentarer
Postat av: sophie

OMG, vad folk e galna om de gör sånt... Funderar över hur min egen hund reagerat och känner bara, att allt jag kämpat med för att få min hund att må bra och en god relation skulle den där hunden förstört allt igen.

2011-05-11 @ 21:31:18
URL: http://www.sophieannamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0