Förkyld Marco

Blärk vad det luktar äckligt med fästing/lopp/lus medel. Hundarna har fått halsband och spray idag och det luktar citrus i hela lägenheten. Inte direkt underbar sommar doft direkt! Men nu kommer de förhoppningsvis inte att få några dumma fästingar. Jag har aldrig tagit ut en fästing och jag vet inte ens om jag kan. Är så rädd att den ska fastna inne i mina fina underbara vovvar. Har själv haft två stycken som kliat som sjutton, en i knävecket och en på ljumsken (det var hemskt).

Marco är förkyld. Han nyser lite, hostar lite, harklar och fnyser. Hans ögon rinner och nosen rinner. Jag ringde veterinären för alla symptom stämde in på kennel hosta och det vill jag ju inte att han ska bli mer sjuk än nödvändigt. Men assistenten tyckte att jag skulle vänta till i morgon och se om han blev bättre. Usch jag hoppas verkligen att han är bättre i morgon.

I helgen fick vi träffa två små underbara pudelvalpar. Oj vad söta de var. Deras fina mamma somnade i mitt knä, lutandes mot mitt bröst och nosen i halsgropen. Hon är så härligt. Men Lasse vill inte ha fler hundar, och inte några pudlevalpar över huvud taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0