Marie Antoinette

Denna kvinna levde ett mycket fascinerande liv. Som de flesta vet är jag väldigt intresserad av historia. Inte svensk dock, den är alldeles för blek. Men Brittisk, Fransk, Italiensk... allt detta intresserar mig mycket. Just nu läser jag Antonia Frasers bok Marie Antoinette som är mycket underhållande, för att vara en biografi. Igår kväll såg även jag och några tjejkompisar (grannen Emelie + små systrar och Catherine) filmen med samma namn. Visst var det en helt annan sak att se en film på två timmar än att läsa en biografi på många hundratals sidor... men jag såg den mest för de underbara klädernas skull. Och för att Kirsten Dunst är så härligt.


image112   image114   image113

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0