Många tvivel, men ett är säkert!

Jag har en fin familjemedlem som anser att hundarna håller mig tillbaka för allt som jag kunde göra. Jag hade kunnat plugga utomlands (vilket jag ville när jag var 16-17), hade kunnat åka jorden runt på olika resor (vilket jag fortfarande kan... men något säger mig att det kommer vara hundresor) och haft en massa mer fritid. Och jag förstår alla dessa argument, men bara jag själv vet ju vad jag vill.

Och jag medger att det är ofta jag inte ens själv vet vad jag vill. Som med framtida jobb. Jag kommer nog aldrig bli 100 % säker på att jag väljer rätt. Jag har ju 2 fantastiska drömmar och en av dem måste ju bort *snyft*.

Det enda jag vet med 100 % säkerhet är att jag vill fylla så mycket tid av mitt liv med mina hundar. Jag vill ha fler hundar, jag vill utvecklas och se dem utvecklas. DET är det som jag är övertygad om och som ingen kan få mig att komma ifrån. Jag älskar den bana hundarna lett mig in på, de nöjen de ger mig och de vänner jag träffat genom dem. Det går aldrig att förklara med ord. Jag är bara så säker.

Så oroas inte för mig för jag är säker på mina val, i varje fall när det gäller vovvarna. Vi hade kunnat välja att ha 1 hund och bo i stan, jag kunde ha blivit ekonom och tjänat multum och sedan hamnat i Västra Hamnen. Men jag har valt något annat. Jag har valt hus på landet, lång utbildning, och 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7............ hundar. Och jag har aldrig varit lyckligare!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Se på mig, jag kom påvad jag ville bli när jag var 27;) Och bättre sent än aldrig. Sålänge man är nöjdmed dagen som gått ska man inte bry sig så mkt om vad alla andra tycker och tänker.

2007-11-28 @ 12:44:09
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0