Bussen

Jag undrar... Får man lov att vara irriterad över sin egen otur när en vän har det ännu värre? Igår försvann mitt körkort, som jag för allt smör i Småland, hoppas på ligger på jobbet... Och halvljuset på bilen bara la av så att jag nu måste åka buss till jobbet idag. Jag har verkligen inga problem med att åka buss. Men bil resan är ju 'min tid'. Jag lyssnar på en bok och koncentrerar mig bara på bilkörningen. Inte en massa annat totalt oviktig jobbet, skola, pengar, livet osv. Bara viktiga saker... Som 'titta ett träd' och 'fint hus' eller 'vilken charmig liten vägskylt'. Min tid! Min min min... Och som om det inte skulle vara nog att jag förlorar min anti-total-bryta-samman-av-stress-ritual, jag förlorade en hel timmes sömn. Min sömn! Min min min... Och! På min rara lilla busshållplats välkomnade mig ett glädjande besked: 'I samband med tidtabellbyte den 13 december dras denna hållplats in.' Min hållplats! Min min min...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0