Dag 4: Smärta och Smallville!

Igår...

...gjorde mina ben vansinnigt ont efter mer än 8 kms promenad under dagen. Det är möjligt att för vissa låter 8 km som en piece of cake men icke för stora mig. Fotlederna och musklerna precis ovanför knät är vad som tar mest stryk. Men en omgång Voltaren-salva igår har gjort susen så blir det en lagom promenad med hundarna eller lång promenad med hundarna. Kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra för benen att ut och springa idag... i värsta fall så kommer jag hinna med mina löppass innan veckan är slut ändå... bara det att jag får lägga in backträningen dagen mellan de vanliga passen. Bra plan? Nja... Sen vill jag inte vara den som inte tränar för lite smärta... men man vill inte göra det värre heller... AAAhhhgh!


Ikväll...

...blir det Smallville-marathon med sötaste Lisette och därefter köra heeeela vägen ner till Lunda-hemmet igen. Måste bara ladda upp med lite rena kläder innan dess också aoch sänga in löparkläderna en runda i tvättmaskinen ikväll också... annars kan allt bli en mindre trevlig upplevelse! DET är något som jag inte räknade med skulle bli en käpp i hjulet för träningen. Allt flängande fram och tillbaks mellan Lund och Bjärnum gör att man måste ha stenkoll på packning och tvättplanering för att alltid ha träningskläder till hands. Och att endast ha en uppsättning av allt gör det inte enklare precis...


Dåligt...

… är att jag igår åt en tredjedels Ben & Jerrys glass, alltså 13 PP som jag inte hade inplanerat någonstans alls (promenerade dock bord ca 12 PP så kanske kan ge mig själv lite cred i alla fall). Anledningen till att den hamnade i frysen var att både jag och min moraliske väktare var hungriga när vi var och handlade Hungrig = Dåliga beslut! Bättre beslut idag helt enkelt!


Nu...

...går jag och lägger mig och sover någon timme igen, om jag kan. Måste vila ögonen så de orkar titta länge på tvn i eftermiddag/kväll!

Mina sötnosar var också utmattade efter gårdagens bravader. Så pass att ingen av dem ens reste på sig när Viktor gick till jobbet i morse. Tänk om det kunde vara så fridfullt varje dag!




Kommentarer
Postat av: becky

Jag har allt som har med socker att göra som fiende. Nu har jag ju självklart blivit sjuk och har ännu större sug. Var duktig iaf och åt inget på jobbet men tyvärr blev det lite chips o kakor här hemma. Vi får puscha varandra som tokar!

2011-04-11 @ 20:38:22
URL: http://becky84.bloggplatsen.se
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Siberian Husky <33333

2011-04-13 @ 12:38:45
URL: http://elinpantsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0