Dutch Treat!

Som jag skrev innan så är motivationen inte på högvarv idag. Men tackvare alla fina deltagare i 100-dagar gruppen känner jag mig bättre.

Lärde mig ett nytt begrepp idag: Dutch treat eller Going dutch vilket betyder att parter delar kostnaderna för en aktivitet. I like that. Tänk vad man kan lära sig av Desperat Housewives!

Detta med delad kostnad fick mig osökt att tänka på förtjänst - kostnad = +/- vinst/förlust!

Ibland, som dagar som den här, kan det vara svårt att få kontot att stanna på vinst. Datorn kallar, sängen är mysig, tvn är spännande och så vidare. Träning och hälsa och vinsterna av det samma känns långt borta. Men tack vare alla fina motivations-meddelanden idag så är jag mycket mer postivit så varför inte plocka fram de där vinsterna så att jag har dem svart på vitt? (Eller snarare svart på #efefef ;-) ).

Jag blir smalare - Jag har alltid varit “rundare”. Folk har sagt om mig att “Oh Rebecca... hon är så söt även om hon är... lite större”. Tänk om jag en dag kan nå fram ända dit. Så häftigt.

Jag blir gladare - Nu när jag har gått ner en tredje del av min totala planerade viktnedgång så är jag så mycket gladare. Jag ser bilder på mig själv och mår inte illa.

Jag blir friskare - Diabetes, högtblodtryck, smärtor... risken för att få allt det där försvinner.

Med alla de där förtjänsterna vem skulle vilja sitta framför tvn istället för att gå ut och promenera!


Så genom att fortsätta kämpa, fortsätta motivera och TA HJÄLP, så ska jag dela kotaden för mitt dåliga leverne om och om och om igen tills det bara är en minilat liten kostnad.

Några tips har jag tagit till mitt hjärta för dagen


“...ibland funkar det att bara genomföra, utan för mycket tankeverksamhet inblandad...”

“Lite är bättre än inget :)”

“Blir bara värre ommman klankar ner påmsig och säger att man är lat, det är du inte och det ska du bevisa nu! ut och spring kvinna!';)”

“Lägg din fokus på det du gör, inte det du misslyckas med.”

...och tack alla ni som gjort det lättare att dra mig upp ur självömkan!

This isn’t about winning a game, its about fixing what’s broken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0