Jag gjorde fel!!! - Spotlight

Morgondagens spotlight faller på Rebecca Ovin!

Utmaning: Vad kan du göra idag för att ge dig själv en skjuts i rätt riktning för dina mål?
Skriv ner dessa och utför åtminstone en under dagen.

No Excuses!
- Hundra grymma dagar (via Robine @ Facebook)

Mycket lämpligt (allvarligt) att få en utmaning samma dag som man ska bjuda på tjejmiddag med tre-rätters och vinvinvinochvin. Thank you! :-D

“Vad kan du göra idag för att ge dig själv en skjuts i rätt riktning för dina mål?”

Jag har de senaste dagarna haft en sak på huvudet hela tiden och DET är vad jag vill rätta till: Det absolut bästa jag tror jag kan göra just precis NU för att nå mina mål är att ta bort ett av mina mål. Say what??!! säger ni. Bear with me...

Ett av mina mål var att inte äta godis på 100 dagar. Jag är ingen godis-människa utan väljer nästan alltid hellre glass eller chips för att gotta mig. “Ett enkelt mål som jag lätt fixar men som ändå kommer att ge mig glädje över att klara” tänkte jag när jag satte upp det målet. WRONG! Wrong, wrong, wrong... för vad tror ni jag har velat ha var enda dag sedan jag började med den här utmaningen? You guessed it: G O D I S! Känns som om jag försöker spränga mig igenom en vägg bara för att nå fram.

Genom att sätta upp förbud förvandlades jag helt plötsligt till en 7-åring som blir tillsagd att inte röra vid den varma plattan eller slicka på den isfrusna lyktstolpen: Jag måste!

Så inga mer förbud för min del. Bort med det.

Så idag tänker jag äta en godis bit OM jag känner för det. Man vill inte gärna “missa målet” men med handen på hjärtan (som det lite creepy heter) så är mina andra mål så mycket viktigare.

Så om väggen plötsligt dyker upp där framför dig: istället för att spränga dig igenom - testa att öppna dörren först!


"Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivit klokare


I övrigt känner jag mig rent ut sagt maxat motiverad just nu: Maten fungerar bra, kan sätta igång med löpningen igen, är anmäld till Vår Ruset (2/5) och Malmö Milen (18/6) och livet är underbart. Min motviations-svacka har definitivt lämnat byggnaden för den här gången!


Kommentarer
Postat av: Cillan

Härligt! Vilket bra inlägg! :)

2011-04-17 @ 11:22:14
URL: http://fettillhet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker det låter vettigt. Det här med förbud funkar inte heller för mig utan gör snarare att jag tillslut börjar "hamstra". Lycka till!

2011-04-17 @ 13:37:09
URL: http://normalviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0