Matplanering... blaha!

Vad kallar man sig när man bor ihop mellan 5-7 nätter varje vecka, spenderar nästan all ledig tid ihop och har ungefär lika mycket kläder på båda ställena? Lakan, handdukar och hundar flyttas fram och tillbaks i samma takt som människorna. Särbo fungerar inte. Sambo fungerar inte. Deltids-sambo/deltids-särbo möjligt vis?

Min deltids-sambo ligger i alla fall och sover i sängen redan. Båda två var rätt trötta efter att jag kom hem från mina Bjärnums-eskapader hos Loodisarna men tackvare en kvällspromenad fick vi lite quality tid ihop i alla fall.

Funderar på om jag borde planera upp min mat lite bättre över veckan. Nu blir det mest lite hips-happ och maträtterna bestäms nästan först 5 minuter innan jag far till affären.

Fast egentligen borde jag väl börja äta gröt på morgonen igen. Mindre points, mer mättande men inte alls lika gottigt som flingor, fil och kanel. Maten är nog det som är svårast att riktig ordning på. Löpningen fungerar, den övriga träningen är lite vilande just nu och livet i övrigt är välordnat. Men den där förbasade maten. Missförstå mig inte: ViktVäktarna fungerar toppen men det är  till exempel svårt att avgöra hur mycket jag bör äta extra efter ett löppass för att få absolut bästa resultat, både vikt-mässigt och springmässigt. Bör jag fördela pointsen jämnt över dagen eller lägga krutet mer på någon av måltiderna.

Jag borde kanske börja föra en “mättnads-dagbok” för att sen lyckas reda upp vad som fungerar bäst... Blaha blaha varför kan jag inte vara lika duktig nu som de första 6 veckorna?

1-enda-ynka-liten-ensam-dags-utmaning

för den 12/4-2011:

Totalt matfokus, funderande, begrundande och planerande!



Kommentarer
Postat av: inger,maya,teddy

försök med Delsbo ;). lycka till

2011-04-12 @ 15:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0