Snabbmat!

Ikväll blir det “hemma-firning” av “vår-kväll”. Ser fram emot att inte laga mat då vi ska beställa hem indiskt, thailändskt eller något annat mumsigt! Alltid lite svårt att räkna pointsen när man köper hem mat men jag har 16 points att äta för så hoppar förmodligen över riset alt. äter pytte lite av det och så får vi hoppas att resterande mat håller sig inom ramarna.

Det finns viss snabb-mat som fungerar att äta även som ViktVäktare (eller som “min” konsulent säger: man kan äta vad som helst så länge man får in det i sin budget!).

Mina standard rätter är:

Grilled Chicken Ceasar Sallad på MacDonnalds, 6PP (utan bröd och krutonger men med dressing)
Chicken Teriyaki Baguette (halv) på Subway, 9 PP (med fullkornsbröd och utan dressing, behövs inte!)
Solrosrektangel Getost och Ruccola på Statoil, 12 PP
Bakad potatis m kyckling, dressing och majs på Grafitti, 14 PP (utan smör!)
(Jag är inte helt hundra på storleken på den bakade potatisen de använder på Grafitti så jag brukar räkna den som 6 PP i alla fall. Om man vill vara på den säkra sidan kan man slå till med 7 PP direkt och satsa på DuoVal portionen så behöver man inte oroa sig för att äta för mycket. Ska nog ta och fråga om jag får väga potatisen nästa gång och hiva upp matvågen på plats. He he.)

Mums nu blir jag hungrig.

Till efter maten har jag köpt halvnyttigt snacks till älsklingen och till mig har jag blandat en röra på Kessella, frusna bär och ½ msk flytande honung. Ska bli spännande och som det kan duga som substitut för min glass... :-D

Färdig fixad inför att älsklingen kommer hem:



...eller inte... ;-)

Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom



Tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar med fina priser på min blogg så passa på att gå in och kolla:)

Du hittar tävlingarna högst upp i vänsterspalten:)

Finns även en dagens bloggtävling där du har chansen att bli län

http://www.domkallarmighannes.com/2011/04/dagens-blogg_11.html

2011-04-12 @ 18:34:32
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0