Vecka 1: Resultat!

Det har varit en toppen vecka (plus lite skador som förmodligen var oundvikliga)!


Veckans nya vikt: 85,5 kg

Förändring vecka 1: - 1,3 kg

Förändring sen start VV: -10,5 kg

Förändring sen 100901: -13,5 kg


Största förändringen den här veckan var att med alla dessa underbara ögon på mig från fina blogg-läsare och 100-dagar-deltagare så har jag tagit mig i kragen och redat upp min matplanering, vilket var ett av mina mål med den här första veckan. Vilket uppenbarligen gett resultat! Yeay!


Två andra mål jag under veckan var fyra löppass och att promenera minst 3,5 mil totalt. Nu gick det inte så bra med det eftersom mina ben bestämde sig att tillslut protestera över det höga tempo jag kört med löpningen. Så efter ett grymt bra “litet” löppass i fredags där jag för första gången någonsin i hela mitt liv sprang 2,5 mil i ett svep, så fick springandet ge plats för vila. Så kan det bli ibland. Bara att sätta igång nu igen när benen är bra igen.


I övrigt så lyckades jag öka upp promenaderna från ca 22,4 km i veckan till 32,8 km vilket är löjligt nära min planering för 35 km. Så jag är nöjd. Nu är frågan om jag ska satsa på samma mål för den här veckan eller öka upp till 4 mil? Funderar... funderar...


Att minska vikten är och förblir mitt absolut främsta mål så om jag lyckas där är jag nöjd!

Och dessutom:


Hang the planering! They're more like guidelines anyway!”


Jag är helst slut i kroppen, irriterad och trött just nu... och det värsta är att mitt täcke och min kudde ligger i tvättmaskinen och måste torktumlas innan jag får krypa ner i min underbara säng.


Dags att göra en planering för vecka 2 och sen fördriva tiden tills man kan mysa ner sig i sängen.


Kommentarer
Postat av: emma

hej hej.. ville bara kika in och säga hej. kul med en ny viktblogg =)

kika gärnain min blogg.

peppkramar

2011-05-12 @ 15:02:01
URL: http://nykropp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0