Ett steg framåt... wuhu!

Nu är det fem veckor kvar tills det är dags att springa Vår Ruset tillsammans med brudarna. Idag sprang jag 5 km på 40 minuter men jag springer fortfarande inte hela tiden. Idag gick jag totalt 10 minuter av de där 40 minuterna. På onsdag är det dags att gå över till nästa steg i mitt program (det jag använder mig av är från nya tidningen Spring dig i Form, nummer 3).

I går bestämde jag mig för att förutom Vår Ruset även anmäla mig till MalmöMilen som går den 18 juni. Mellan de två loppen har jag nästan 7 veckor vilket ger mig perfekt med tid för att hinna utveckla löpningen från att klara 5 km till att klara 1 mil. Speciellt roligt är det att jag fick ett sms från min extra mamma i morse och hon ska också springa Malmö Milen. Vi kommer att vara grymma!!!

Vad ska nästa steg sedan bli? Klara springa Malmö Halvmarathon kanske?

Senaste träningarna:

Lördag: Löprunda 5,2  km i Lund. Tid: 41,37 min
Söndag: Vila + 2 tim promenad
Måndag: Löprunda 5 km i Lund. Tid 40 min

Träning i veckan:

Tisdag: Grymmet
Onsdag: Löpning
Torsdag: Vila
Fredag: Löpning
Lördag: Konfrimandläsning och leka privatchaufför på kvällen... kanske inte blir så mycket tid över ;-)
Söndag: Löpning

Plus många promenader!!! Kan nämligen vara super mysigt så här i nya, fina, underbara vårvädret. Titta bara:


Ps. Alla ni som tycker att jag är så super duktig: Kan berätta att jag de senaste 4 dagarna varit så otroligt dålig att jag gått typ 100-150 PP över min veckobonus. Vi får hålla tummarna för att jag inte får ett plus på vågen på torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0