Vecka 7 (20-21): Resultat och träning

VECKANS RESULTAT


Hur kan det redan ha gått en hel vecka sedan förra veckans resultat? Jag skyller på hundutställningen som “stal” tre dagar bara så där.


Minus 0,9 kg den här veckan. Hiskeligt nöjd med den siffran kan jag tala om. Jag fick dessutom en “belöning” för min minskning den här veckan: tre illgröna, tunna löparstrumpor! Love them! Tack snälla!!!


Nuvarande vikt: 83,7 kg

Förändring sen start 100-dagar: - 3,1 kg

Total viktnedgång sen 100901: - 15,3 kg


VECKANS TRÄNING


Löpningen


T Ä V L I N G - Blodomloppet 2011


5,7 km (37,17 min) - Plac. 757


Övrig träning


Kan man räkna in tre dagars bärande och knatande på Hässleholmsgården? Tydligen så tyckte i alla fall min kropp det för trots att det slank ner både en och två påsar med mjölkchokladsplashade-bilar under helgen så blev resultatet på vågen idag toppen härligt. Nu gäller det att hålla igång en vecka till! (Och en till... och en till.) Ett steg i taget.


Så inte överdrivet bra med träning den här veckan men det var ju planerat så. Jag har nu lagt in en beställning på 7-8 km långsam distansrunda i morgon och en intervallträning på söndag. Min hjärna håller för tillfället på att behandla ordern...


Dagens BTW: Hur kan ett par löparstrumpor kosta 99 kr? Ett enda par? Inte logiskt alls.

Kommentarer
Postat av: n00bis

All rörelse är träning, klart du kan räkna med det =)

0,9 är superbra!

2011-05-27 @ 00:03:06
URL: http://overviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0